آیا با قوانین و شرایط ادامه تحصیل پزشکی در رم ایتالیا آشنا هستید؟ برای ادامه تحصیل در این شهر بزرگ به چه مدارک و شرایطی نیاز است؟ از آنجایی که کشور ایتالیا از جمله کشورهای پیشرفته و با امکانات و سطح آموزشی بالا می‌باشد، بنابراین تحصیل پزشکی در رم یکی از اهداف جذب دانشجویان از سراسر جهان است که همه ساله افراد زیادی طالب ادامه تحصیل در این شهر می‌باشند. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند به شما کمک کند مدرک معتبر خودتان در رشته پزشکی را از اروپا دریافت کرده و در کنار آن از شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا یا کم هزینه نیز برخوردار باشید، اما به هر حال ادامه تحصیل در هر مقطع و رشته‌ای نیاز به برخی قوانین و مقررات دارد. در این مقاله تحصیل پزشکی در رم ایتالیا را بررسی می‌ کنیم.

تحصیل پزشکی در رم ایتالیا؛ فرصتی برای دانشجویان بین‌المللی

گفتیم که دانشگاه‌های کشور ایتالیا از سطح آموزشی بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل اگر شما تحصیل پزشکی در رم ایتالیا را انتخاب کنید، علاوه بر آنکه مدرک خودتان را از یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی دریافت کرده‌اید، در کنار آن می‌توانید از هزینه‌های رایگان یا کم این دانشگاه‌ها نیز برخوردار باشید، یعنی اگر شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا را داشته باشید، این شانس را دارید که در شهر رم نیز به رشته پزشکی فکر کنید. البته برای دستیابی به چنین امتیازاتی لازم است که شما در آزمون ورودی پذیرفته شده و سپس یک مدرک معتبر به زبان انگلیسی را نیز داشته باشید.
در واقع تحصیل پزشکی در ایتالیا و در راس آن تحصیل پزشکی در رم معادل تحصیل پزشکی در دیگر کشورهای پیشرفته اروپا می‌باشد. از دلایلی که بسیاری از دانشجویان تحصیل پزشکی در ایتالیا را انتخاب می‌ کنند، اعتبار بالای مدرک پزشکی این کشور است به طوری که دانشجو پس از فارغ التحصیلی می‌ تواند در سراسر جهان از این مدرک استفاده کند.

مدت زمان ادامه تحصیل در ایتالیا رشته پزشکی

از موضوعات مهمی که برای بسیاری از دانشجویان سوال می باشد این است که در چه مدت زمانی می‌ توانند رشته پزشکی را در کشور ایتالیا به اتمام برسانند، معمولا این دوره ۶ ساله است که که دو بخش جداگانه و سه ساله تقسیم می‌ شود:
یک دوره سه ساله که شامل آموزش‌ های پیش بالینی و برخی از مباحث از جمله فیزیولوژی، آناتومی بدن و اخلاق پزشکی می‌ شود.
یک دوره سه ساله دیگر که آموزش‌ های اصول تئوری و با دوره‌ های کارآموزی پزشکی را تشکیل می‌ دهد.
دانشجو موظف است که هر دو دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد. البته برخی از دانشجویان می‌ توانند این دوره‌ ها را در مدت زمان کمتر از ۶ سال نیز طی کنند.

تحصیل پزشکی در رم

شرایط تحصیل در رشته پزشکی رم ایتالیا

برای ادامه تحصیل در هر کدام از شهرهای کشور ایتالیا از جمله شهر رم لازم است که دانشجو برخی شرایط ابتدایی و ضروری را دارا باشد، بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارید، حتما باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • داشتن شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در ایتالیا
  • داشتن شرط معدل لازم
  • پذیرش و قبولی در آزمون ورودی هر کدام از دانشگاه‌ ها
  • داشتن مدرک زبان
  • هزینه‌ های تحصیل پزشکی در ایتالیا

برای ادامه تحصیل پزشکی در ایتالیا مانند تحصیل پزشکی در رم شما باید پیش از هر اقدامی نسبت به انتخاب دانشگاه مورد نظر دقت کافی را داشته باشید، چون باید بتوانید هزینه‌ های تحصیل در این رشته را تامین کنید. بر این اساس ابتدا باید مشخص کنید که دانشگاه مورد نظر شما دولتی است یا خصوصی، چون هر کدام از این دانشگاه‌ ها شرایط خاص خودشان را دارند و هزینه‌ های متفاوتی را نیز از دانشجو دریافت می‌ کنند، اما به طور کلی هزینه‌ های تحصیل پزشکی در ایتالیا شامل دو مورد زیر می‌ شود:

  • هزینه تحصیل دانشگاه‌ های دولتی که معمولاً بین ۹۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو در طول هر سال می‌ باشد.
  • هزینه‌ های تحصیل دانشگاه‌ های خصوصی که بین ۶۰۰۰ تا ۲۰ هزار یورو در طول یک سال می‌ باشد. دقت داشته باشید که این
  • گزینه شامل حال تحصیل پزشکی در رم نیز می‌ شود و ممکن است از دانشگاهی تا دانشگاه دیگر کاملاً متغیر و متفاوت باشد.
  • تحصیل رایگان در ایتالیا

اگر شما هم به فکر تحصیل پزشکی در رم به صورت رایگان هستید، لازم است که شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا را داشته باشید، چون دانشجویان بین‌ المللی بسیار زیادی طالب استفاده از این امتیاز هستند. این افراد باید بدانند که کلیه هزینه‌ های زندگی و تحصیل خودشان در این کشور را باید از طریق بورسیه‌ های مختلف این کشور به دست بیاورند که این بورسیه شامل دو بخش متفاوت است:

  1. بورسیه استانی ایتالیا
    این نوع از بورسیه همان بورسیه دولتی ایتالیا می‌ باشد که مطابق با میزان نیاز مالی شما در رشته های تحصیلی اعطا می‌ شود، حتی برای ادامه زندگی شما نیز کمک‌ هایی در نظر گرفته می‌ شود.
  2.  بورسیه مبتنی بر میزان شایستگی
    این نوع بورسیه خاص، مختص برخی از دانشجویان بین‌ المللی است که ممتاز هستند و معمولاً از طرف دانشگاه‌ های خصوصی به این افراد ارائه می‌ شود.

شرایط اخذ پذیرش پزشکی در ایتالیا

شرایط پذیرش و هم چنین اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های این کشور با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی شامل دو مرحله زیر می‌ شود:
پیدا کردن دانشگاه ایده آل و متناسب با شرایط شما داشتن شرایط تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه مورد نظر

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تحصیل پزشکی در روم ایتالیا، شرایط و قوانین جاری برای ادامه تحصیل در این رشته و غیره را بررسی کردیم. برای ورود به دانشگاه‌ های معتبر ایتالیا در رشته‌ های مختلف مانند رشته پزشکی لازم است که شما از شرایط لازم برخوردار باشید و در کنار آن بتوانید مدارک مورد نیاز را نیز به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید تا بتوانید در دانشگاه‌ های معتبر این کشور ادامه تحصیل دهید. برخی از نکات و شرایط ضروری و مهم برای این کار بررسی شد، شما در سایت …. با دیگر قوانین و شرایط، نحوه پذیرش، نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا، نحوه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و غیره بیش تر آشنا شوید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post