دانشگاه پالرمو ایتالیا

موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاه های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه پالرمو ایتالیا در در جزیره سیسیل واقع در جنوب کشور ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا این دانشگاه می پردازیم :

دانشگاه پالرمو ایتالیا

نام انگلیسی: University of Palermoنام ایتالیایی : Università degli Studi di Palermo

منطقه: جنوب اروپا

کشور: ایتالیا – جزیره سیسیل

سال تاسیس : ۱۸۰۶ میلادی

تعداد دانشجو : ۵۰ هزار نفر

وب سایت: unipa.it

تاریخچه دانشگاه پالرمو ایتالیا

دانشگاه پالرمو ایتالیا (Università degli Studi di Palermo) یک دانشگاه دولتی واقع در پالرمو ( جزیره سیسیل ) ایتالیا است که در سال ۱۸۰۶ تاسیس شده است. این دانشگاه رشته های مختلف تحصیلی را برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا در ۱۲ دانشکده برگزار می کند. دانشگاه پالرمو ایتالیا به طور رسمی در سال ۱۸۰۶ تأسیس شد، هر چند اولین ریشه های آن در سال ۱۴۹۸ هنگامی که پزشکی و قانون در آنجا آموزش داده می شد دیده می شود.  پس از متحد شدن ایتالیا در سال ۱۸۶۰، دانشگاه پالرمو ایتالیا تحت انگیزه استانیسلاو کانیزارو و یک متخصص در مطالعات عرب به طور رسمی افتتاح شد شد، هرچند این دانشگاه به طور غیر رسمی از قرن چهاردهم میلادی در رشته های پزشکی و حقوق مشغول به آموزش بوده است.

Palazzo Chiaramonte-Steri یکی از مهمترین ساختمان های دانشگاه پالرمو ایتالیا است که در سال ۱۳۰۷ ساخته شده و در گذشته متعلق به خانواده چیرامونت بوده است که از خانواده های اصیل و ثروتمند سیسلی بوده است. این ساختمان به دلیل اصالت و تارخچه آن از معروف ترین ساختمان های جزیره سیسیل  و شهر پالرمو می باشد.

امروزه دانشگاه پالرمو ایتالیا به عنوان نهادی که از حدود ۲۰۰۰ استاد و ۵۰،۰۰۰ دانش آموز که در آن تحقیق در حال انجام است رشد کرده استو همچنین در چند سال گذشته دانشگاه به طور فعال در برنامه های همکاری بین المللی شرکت داشته است.

دانشگاه پالرمو ایتالیا یک دانشگاه تحقیقاتی است که در آن رشته های بسیار متفاوت وجود دارد که زمینه های وسیع دانش را پوشش می دهد. این دانشگاه نسبت به تدریس و تحقیق به یک اندازه  اندازه توجه و تمرکز دارد و معتقد است که تعاملات بین تحقیق و تدریس جدا نشدنی و اجتناب ناپذیر است. این دانشگاه ترکیبی از سنت و تجربه نوآوری، تحقیق و گفتگو با جهان است.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه پالرمو ایتالیا

شهر پالرمو در کنار ساحل شمالی سیسیل قرار دارد. در  نتیجه این شهر از زیباترین شهرهای اروپا است. دانش جویان در پالرمو همچنین با  فرهنگ غنی و متنوع سیسیل آشنایی پیدا می کنند. پالرمو دارای باغ های زیبایی است و دارای امکانات فراوان در سراسر شهر است. پالرمو از شهرهای باستانی و تاریخی در کشور ایتالیا است. دانشگاه پالرمو ایتالیا  به شدت در سرزمینی  که میزبان آن است ریشه دارد و از این رو دارای تشکیلاتی است که براساس ویژگی های سیسیل ساخته شده است. این دانشگاه امروز به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در پایتخت سیسیل شناخته شده است.

دانشکده های دانشگاه پالرمو

دانشگاه پالرمو ایتالیا طیف گسترده ایی از رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می کند که این رشته ها  در ۱۲ دانشکده برای تدریس رشته های مختلف تقسیم شده است . دانشکده های دانشگاه پالرمو به شرح زیر هستند :

دانشکده کشاورزی،  دانشکده معماری، دانشکده هنر و علوم انسانی،  دانشکده اقتصاد، دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده فنی،

دانشکده حقوق،  دانشکده علوم ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی،  دانشکده پزشکی، دانشکده فیزیک، دانشکده داروسازی، دانشکده علوم سیاسی

فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه پالرمو

رناتو شیفانی و آنجلینو آلفانو یکی از مشهورترین افرادی هستند که در دانشگاه پالرمو ایتالیا تحصیل کرده‎اند. همچنین شخصیت های برجسته علمی تحصیلات خود را در دانشگاه پالرمو ایتالیا انجام داده اند: که در میان آنها می توان به جوزپه پیاسی ستاره شناس (۱۷۴۶-۱۸۲۶)؛ شیمیدان (۱۹۱۰-۱۸۲۶)، که سهم تعیین کننده ای در سیستم اتمی مدرن داشته است. معمار بزرگ جوزپه ونانزیو (۱۷۲۹-۱۸۱۴) و جایزه نوبل فیزیک امیلیو سگر (۱۹۰۵-۱۹۸۹) اشاره کرد.

از افراد قدیمی تر نیز می توان به جیوانی فالکونه و پائولو بورسلینو اشاره کرد. همچنین رئیس جمهورسابق ایتالیا، سرجیو ماتارلا، در دانشگاه پالرمو ایتالیا به عنوان استاد حضور داشته است.

فعالیت های پژوهشی دانشگاه پالرمو

دانشگاه پالرمو دارای ۲۰ بخش و مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است که محققان هر روز برای یافتن راه حل های جدید برای سوالات مطرح شده در علوم طبیعت، ریاضیات ، پزشکی ، زیست شناسی ، میراث فرهنگی ، جامعه و … تحقیق می کنند.

در آزمایشگاه هایی که بسیاری از آنها برای جامعه محلی باز هستند نخستین گام همکاری بین محققان در دنیای دانشگاهی و دنیای کسب و کار، تحقیقات اساسی و کاربردی برداشته می شود محقق های جوان فرصت کارهای پژوهشی را خواهند داشت. در دانشگاه پالرمو ایتالیا پژوهش های علمی کاربرد خود را در رباتیک، صنعت داروسازی، محیط زیست و تشخیص پزشکی پیدا می کند و چگونگی انتقال تکنولوژی موفقیت آمیز، همکاری کامل فن آوری های نوآورانه، تخصص علمی، سیستم های تولید و فرآیندهای تولید را نشان می دهد. در واقع، یک سیستم کامل شامل شناخت، فرایندهای تولید، کالاها، خدمات و مهارت های سازمانی و عملیاتی در پژوهشکده های دانشگاه دولتی پالرمو پیاده سازی می شود.

آزمایشگاههای دانشگاه

دانشگاه پالرمو ایتالیا شبکه ای از آزمایشگاه های دانشگاه (UniNetLab) را برای آزمایش و انتقال فناوری های ایجاد کرده است.

سیستم های یکپارچه آزمایشگاه دانشگاه‎ها برای ایجاد همکاری در میان انواع مختلف تخصص در دسترس است. در شرایط عملیاتی، UniNetLab هماهنگی علمی و اداری بین واحدهای پژوهشی مختلف را فراهم می کند. با این وجود، هر واحد را می توان به امکانات واحد با تخصص مورد علاقه خود تفکیک کرد.

مشخصات جغرافیایی و آب و هوای شهر پالرمو

شهر پالرمو واقع در شمال جزیره سیسل شهری است با ۲۷۰۰ سال قدمت . این شهر به خاطر تاریخ، فرهنگ، معماری ، و سواحل زیبای آن مشهور است.

پالرمو پایتخت فرهنگی، اقتصادی و گردشگری سیسیل است. این شهر در زمینه های تاریخ، فرهنگ، هنر، موسیقی و غذا شناخته شده است. هرساله گردشگران متعدید برای آب و هوای مدیترانه ایی، غذای مشهور و رستوران ها، کلیساهای رومی، گوتیک و باروک، کاخ ها و ساختمان ها، و زندگی شبانه و موسیقی آن، به شهر پالرمو سفر می کنند.

پالرمو مرکز اصلی صنعتی و تجاری جزیره سیسیل است ، بخش های اصلی صنعتی عبارتند از گردشگری، خدمات، تجارت و کشاورزی. پالرمو در حال حاضر دارای یک فرودگاه بین المللی و یک اقتصاد زیرزمینی معروف است. در واقع، به دلایل فرهنگی، هنری و اقتصادی، پالرمو یکی از بزرگترین شهرهای مدیترانه بوده و در حال حاضر در میان ۱۰  مقصد برتر توریستی برتر ایتالیا قرار دارد. شهر همچنین از طریق بازسازی دقیق، آماده شدن برای تبدیل شدن به یکی از شهرهای بزرگ منطقه یورو و مدیترانه است.

شهر پالرمو از لحاظ جغرافیایی توسط کوه ها احاطه شده است و از یک طرف نیز به دریای مدیترانه راه دارد .شهر پالرمو در مجموع دارای آب و هوایی گرم و مطبوع است . پالرمو آب و هوای نیمه گرمسیری مدیترانه ای را در فصل تابستان تجربه می کند .

نکته

تابستان‎ها در پالرمو و دانشگاه پالرمو ایتالیا به علت سلطه سیستم فشار بالای ساتروپیک  گرم و خشک هستند، در حالی که زمستان درجه حرارت متوسط ​​و بارش باران را تجربه می کند. پالرمو یکی از گرم ترین شهرهای اروپا است (عمدتا به دلیل شبهای گرم) با دمای متوسط ​​سالانه ۱۸٫۳ درجه سانتی گراد (۶۵ درجه فارنهایت) و نیز یکی از گرمترین شهرهای ایتالیا است. شهر پالرمو حدود ۲۵۳۰ ساعت آفتاب در هر سال دریافت می کند که برای دوستداران آب و هوای گرم بسیار عالی و دلپذیر است. به دلیل نوع آب و هوا و جغرافیای شهر پالرمو بارش برف به شدت نادر است . در هشتاد سال اخیر ۵ بار در شهر پالرمو برف به مقدار اندک باریده است.

هزینه تحصیل و زندگی شهر پالرمو

هزینه دانشگاه پالرمو : حدود ۲۰۰۰ یورو در سال

هزینه زندگی در ایتالیا ، شهر پالرمو

رستوران و کافه :یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت : ۱۰ الی ۱۵ یورو درسال

کاپوچینو :  ۱ الی ۱٫۸ یورو

نوشابه :  ۱ الی ۲ یورو

آبمعدنی :  ۰٫۵  الی ۱ یورو

فروشگاه :شیر : یک گالن ( معادل ۳٫۷ لیتر )  ۲٫۵ الی ۴٫۵ یورو

برنج سفید : هرکیلو گرم  ۱ الی ۳ یورو

تخم مرغ : ۱۲ عدد ،  ۱٫۵  الی ۳ یورو

پنیر محلی : هرکیلو  حدود ۵ یورو

گوشت گاو : ۳٫۵  الی ۹ یورو

موز : هرکیلو  ۰٫۵  الی ۱ یورو

سیب زمینی : هرکیلو ۰٫۵ الی ۱ یورو

حمل و نقل :بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی : ۱٫۲ الی ۱٫۵ یورو

تاکسی : ورودیه ۵ یورو و به ازای هر مایل ۱٫۶ یورو ( با احتساب ترافیک معمولی )

تاکسی در اختیار : حدود ساعتی ۲۰ الی ۴۰ یورو

بنزین : هرگالن ( معادل ۳٫۷ لیتر) ۶یورو

هزینه اسکان :
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر : ۳۰۰ الی ۵۰۰ یورو درماه
اجاره اپارتمان یک خوابه دور تر از مرکز شهر : ۲۵۰  الی ۳۵۰ یورو درماه

این هزینه های بدون احتساب بورسیه استانی ایتالیا در نظر گرفته شده و در صورتی که دانشجو بورسیه استانی را دریافت کند هزینه های تحصیل و زندگی برای وی در ایتالیا به شدت کاهش خواهد یافت.

درباره موسسه اعزام دانشجو

گروه اعزامی اپلای ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است.

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا )  با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای، بورسیه استانی ایتالیا، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)