رزومه تحصیلی (CV)

رزومه تحصیلی (CV) چیست و برای نوشتن و تنظیم به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ برای نوشتن یک رزومه تحصیلی موفق چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

رزومه تحصیلی (CV) چیست؟

هر دانشجویی برای شرح سوابق خود نیاز به برگه به نام رزومه تحصیلی (CV) نیاز دارد که خلاصه ایی از همه فعالیت ها، سوابق کاری، جوایز و…وی است کمیسیون یا کمیته پذیرش با توجه به این شرایط برای پذیرش یک دانشجو تصمیم گیری می کنند.

کلمه رزومه تحصیلی (CV) مخفف شده عبارت Curriculum Vitae که در زبان عامیانه رزومه گفته می شود، اما در اصل رزومه و CV با هم اختلاف هایی دارند که در متن زیر به آن اشاره می گردد. نوشتن و آماده کردن یک CV برای پذیرش تحصیلی، مشابه آنچه که برای درخواست شغلی ارائه می شود نیست. در رزومه تحصیلی (CV) شما می خواهید به کمیسیون پذیرش نشان دهید که مهارت ها و مدارک تحصیلی شما مناسب رشته درخواستی شما است.

یک CV یک سند جامع است که جزئیات نه تنها در مورد تحصیلات و تاریخ کار شما، بلکه در مورد دستاوردها، جوایز، افتخاری که به شما داده شده است را در برمی گیرد.
این مطلب کمک خواهد کرد که یک CV کامل و بدون نقص برای درخواست خود ارائه کنید :

آیا می دانید تفاوت بین رزومه و CV چیست؟

در حالی که هر دو شامل سابقه کوتاهی از فعالیت های شما هستند، رزومه تحصیلی (CV) بیشتر بر دستاوردهای حرفه ای تمرکز می کند، در حالی که یک CV پیشرفت تحصیلی شما را برجسته می کند. در نتیجه، اکثر برنامه های کارشناسی ارشد از شما درخواست CV خواهند کرد.

مشخصات یک رزومه تحصیلی (CV) استاندارد

اندازه :
طول یک CV ایده آل یک الی دو صفحه است شما باید کلمات خود را دقیقا انتخاب کنید، به طوری که با کمترین جملات و کلمات ممکن بیشترین مفهوم را برسانید.

ویژگی مهم رزومه تحصیلی  3

سربرگ با نام و اطلاعات تماس شما

بخش های به روشنی با عنوان مناسب تعریف شده باشند مانند “تجربه کار مرتبط”، “زمینه های علاقه علمی”، “مهارت ها و تکنیک های آزمایشگاهی”؛

ورودی ها به ترتیب زمانی معکوس ، هنگام تکمیل تاریخ تحصیلی خود، باید این کار را به ترتیب زمانی معکوس انجام دهید

 

بخش های موجود در رزومه تحصیلی (CV) موفق

افتخارات و جوایز:

تنها مواردی را که در رزومه تحصیلی (CV) واقعا قابل توجه هستند، مانند بورس تحصیلی یا مقام و عنوان خاص ذکر کنید. زمانی که فارغ التحصیل شدید، باید در مورد برخی از دوره های مرتبط با تحصیل و جوایز تحصیلی که به دست آورده اید را ذکر کنید – به ویژه آنهایی که بیشتر مربوط به زمینه رشته درخواستی شما هستند.

تجربیات آموزشی:

رزومه تحصیلی (CV)

سابقه کارآموزشی خود را بنویسید. مورد دیگری که باعث توجه کمیسیون های پذیرش می شود، تجربه تدریس است، چرا که نیمی از آن چیزی است که در دانشگاه وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که هر کار داوطلبانه، کارآموزی یا کوچک ترین فعالیتی که نشانه ایی از تدریس در آن وجود دارد را برجسته کنید.

تجارب کاری:

تجربیات مربوط به حرفه خود را (در صورت وجود) بفرستید.

مهارت های رایانه:

مهارت های ذکر شده را که در اختیار دارید و همچنین برای برنامه هایتان ضروری است را ذکر کنید.

مهارتهای زبان:

نمرات آزمونهای زبان (TOEFL، GRE و غیره) را ذکر کنید.

عضویت:

ذکر کنید اگر عضو یک سازمان خاص هستید که مربوط به آنچه میخواهید مطالعه کنید.

کار داوطلبانه:

کارآموزی بیشتر از آنچه فکر می کنید در رزومه تحصیلی (CV) مهم است.کارآموزی یا کار داوطلبانه، به کمیسیون پذیرش نشان می دهند که منافع شما چیست، نشان می دهد که شما مایل به کار سخت بدون چشمداشت مالی هستید.در صورتی که برای رشته ایی غیر از آن رشته تحصیلی تان درخواست داده ایید کار داوطلبانه یا کارآموزی می تواند به شکاف میان تخصص فعلی و مورد نظر خود کمک کند.

اطمینان حاصل کنید که لیست کامل مدارک خود را درج می کنید. حتی اگه در حال گذراندن دوره ایی هستید یا در آینده قصد گذراندن آن را دارید. از زبان قدرتمند استفاده کنید و ساختار نوشتاری واضح داشته باشید.

نوشتن رزومه تحصیلی (CV) برای هر رشته

رزومه تحصیلی (CV) شما به منظور کارت شناسایی شما برای کمیته پذیرش است. همه چیزهایی که در آن قرار داده اید باید با شیوه ای دقیق و جلا داده شود. این بدان معنی است که آن را برای هر رشته ویرایش کنید و آن را تطبیق دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشخصات شما را در بهترین حالت ممکن ارائه می دهد.

عزیزان و همراهان ارجمند: موسسه یگانه سفیران دانش یکی از تخصصی ترین موسسات اعزام دانشجو است که مستقیما زیر نظر وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. تمامی قراردادهای موسسه یگانه سفیران دانش بر اساس تعرفه ای وزارت علوم می باشد و شما می توانید با خیالی آسوده با این موسسه قرارداد همکاری تنظیم بفرمایید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوشتن رزومه تحصیلی (CV) و همچنین اخذ مشاوره های تخصصی در زمینه ادامه تحصیل در ایتالیا و آلمان با مشاورین ارشد موسسه تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3.5/5 - (4 امتیاز)