دانشگاه سیه نا ایتالیا

در مقاله پیش رو در مورد موضوعات متنوعی درباره دانشگاه سیه نا ایتالیا و همچنین شهر سیه نا بیان شده که عبارتند از :


 دانشکده ها و دپارتمان های دانشگاه سیه نا ایتالیا
 رشته های انگلیسی زبان دانشگاه سیه نا ایتالیا
 معرفی شهر سیه نا Siena City

دانشگاه سیه نا ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست که در سال 1240 میلادی بنا شده است. دانشکدۀ اصلی حقوق این دانشگاه خیلی زود به دانشکده پزشکی و فلسفه پیوست و به ارائه رشته های علوم پایه، پزشکی و علوم انسانی پرداخت.

در نیمه دوم قرن چهاردهم سیه نا به تبدیل به یک دانشگاه مدرن شد و به برگزاری دوره های تحصیلی در همه ی رشته ها پرداخت که در نتیجه به طور چشمگیری توسعه یافت و به مرکز مهم فرهنگی تبدیل شد.

در دهه 1900 میلادی دانشکده های جدیدی به دانشگاه سیه نا ایتالیا اضافه شدند و این دانشگاه کما کان رشد و توسعه یافت؛ به گونه ای که تا پایان قرن بیستم تعداد دانشجویان این دانشگاه به بیش از 20 هزار نفر رسید.

دانشگاه سیه نا اولین دانشگاه دولتی کشور ایتالیا می باشد.

دانشکده پزشکی ، داروسازی  و فلسفه اولین دانشکده های دانشگاه سیه نا بودند و در سال 1880 دانشکده حقوق این دانشگاه تاسیس شد.

سرعت پیشرفت دانشگاه سیه نا ایتالیا در قرن بیستم بسیار بیشتر شد به گونه ای که در سال 2014 میلادی رتبه اول را در بین دانشگاههای ایتالیا به دست آورد.

دانشگاه سیه نا تنها دانشگاهی در ایتالیا است که دندان پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

دانشکده ها و دپارتمان های دانشگاه سیه نا ایتالیا

علوم زیستی و پزشکی

  • گروه  بیوتکنولوژی پزشکی
  • گروه  پزشکی مولکولی
  • گروه پزشکی، جراحی و علوم اعصاب

اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی

  • گروه اقتصاد و مدیریت
  • گروه حقوق
  • گروه علوم سیاسی و بین الملل
  • گروه تجارت و حقوق

علوم تجربی

  • گروه مهندسی اطلاعات و ریاضی
  • گروه علوم زیستی
  • گروه علوم فیزیک،زمین شناسی و محیط زیست

ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر

  • گروه فلسفه و نقد ادبی
  • گروه آموزش، علوم انسانی و ارتباطات بین فرهنگی
  • گروه علوم اجتماعی،سیاسی و علوم شناختی
  • گروه تاریخ و میراث فرهنگی

دانشگاه سیه نا ایتالیا دارای چندین پژوهشگاه است که در این میان می توان به  “مرکز تحقیقات نظامی”

“مرکز تحقیقات علوم رفاهی”  و “پژوهشگاه حقوق بشر و حقوق مهاجرت ” اشاره نمود.

کتابخانه های مجهز دانشگاه سیه نا از دیگر امکانات دانشگاه محسوب می شود که شامل کتاب خانه ها و نشریات و ژورنال های بین المللی، ژورنال ها و مجلات چاپ شده خود داشگاه سیه نا است.

کتابخانه آنلاین باستان شناسی که زیرنظر بخش باستان شناسی قرون وسطی اداره می شود به تمامی نشریات علمی و تخصصی این حوزه دسترسی دارد.

بخش تاریخ هنر و باستان شناسی نیز از زیرمجموعه های قسمت باستان شناسی قرون وسطی کتابخانه دانشگاه سیه نا ایتالیا است که یکی از جامع ترین منابع مطالعاتی در کشور ایتالیا محسوب می شود.

یکی دیگر از بخش های جذاب کتابخانه سیه نا یک مجموعه شامل 33000 هزار قطعه عکس از معماری، نقاشی، مجسمه سازی، مینیاتوری، جواهرات و نقاشی های هنرمند است که بر اساس زمان  و مکان دسته بندی شده اند.

موتور جست و جوی E-Geo  که برای  نقشه های تئاتری ایتالیا و با هدف انتشار نقشه های ایتالیایی در سطح ملی و بین المللی است زیر نظر گروه زمین شناسی کاربردی دانشگاه سیه نا ایتالیا اداره می شود.

با توجه به اینکه دانشگاه سیه نا ایتالیا دارای رتبه ممتاز  و مورد تایید وزارت علوم ایران است یکی از انتخاب های دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اروپا و به ویژه ایتالیا می باشد.

دانشگاه سیه نا ایتالیا علاوه بر رشته  دندان پزشکی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد نیزدانشجوی بین المللی می پذیرد .

رشته های انگلیسی زبان دانشگاه سیه نا ایتالیا

  • Biotechnologies of Human Reproduction
  • Genetic Counsellors
  • Medical Biotechnologies
  • Finance
  • Electronics and communications engineering
  • Engineering management
  • Computer and automation engineering
  • Language and mind: Linguistics and cognitive studies
  • Applied Mathematics
  • Chemistry
  • International Accounting and Management
  • Public and Cultural Diplomacy

شهر سیه نا “Siena City”


شهر سیه نا | دانشگاه سیه نا ایتالیا

شهر سیه نا تپه ای و کوچک به سبک قرون وسطا در ناحیه توسکانی کشور ایتالیا می باشد. آب و هوای سیه نا نیمه گرمسیری و معتدل است و 50 کیلومتر با شهر فلورانس فاصله دارد.

شهر سیه نا نیز همانند اکثر شهرهای ایتالیا و ایالت توسکانی شهری تاریخی و با قدمت است و جز آثار ثبت شده و حفاظت شده در یونسکو می باشد و به همین دلیل هیچ خانه و ساختمانی تحت هیچ شرایطی اجازه تخریب یا نوسازی ندارد.

شهر سیه نا همواره جز یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران اروپایی و دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در ایتالیا و دانشگاه سیه نا ایتالیا می باشد که به برخی از دلایل آن اشاره خواهیم کرد.

بناها و جاذبه های تاریخی شهر سیه نا

به هر گوشه از شهر سیه نا که نگاه کنید می توانید یکی از شاهکارهای قرون وسطایی اروپا را ببینید. کلیسای جامع سیه نا به رنگ سفید که تمامی دیوارهای داخلی و سقف و محراب های آن پوشیده از نقاشی ها و نگاره های بسیار زیباست.

در انتها به کتابخانه پیکولومینی می رسد. این کتابخانه نیز یکی دیگر از آثار باشکوه شهر سیه نا می باشد.

برج مانگیا، کلیسای سن گالگانو، تعمیدگاه سن جیووانی، موزه اپرا و موزه شکنجه تنها تعدادی از شاهکارهای موجود در این شهر تاریخی می باشد.

مراکز تفریحی وپارک های شهر سیه نا

از دیگر جاذبه های شهر سیه نا مراکز تفریحی آن همچون باغ لافوسه است که ترکیبی از طراحی انگلیسی و ایتالیایی است و معمار انگلیسی Cecil Pinsent بازسازی و طراحی های باغ وامارت ها را انجام داده است.

این باغ یکی از برترین باغ های ایتالیاست که علاوه بر چشم اندازهای طبیعی خود، طراحی در خور توجه آن می تواند برای علاقه مندان به معماری بسیار جالب توجه باشد.

پارک آل اُرتو دِ پچی ، فواره گایا، میدان مرکاتو، منطقه فونته براندا و ساختمان چیگی ساراسینی نیز مراکز تفریحی دیگر این شهر هستند که می تواند محلی برای استراحت و تفریح دانشجویان باشد.

مراکز خرید شهر سیه نا

شهر سیه نا با توجه به حجم بالای گردشگران خود دارای امکانات خوبی برای افراد علاقه مند به خرید سوغاتی و یادگاری نیزهست.
از عتیقه جات گرفته تا ظروف سرامیکی، نمادهای شهر سیه نا و لباس و نقاشی های روی شیشه را می توانید درمراکز خرید این شهر تهیه کنید.

فروشگاه لانووا پاستاسریا، فلترینلی، استاسیولی سونیا، میدان مرکاتو، فروشگاه کرتچی و موزی سرجیو از نمونه های این فروشگاه ها و مراکز خرید هستند که حتی گردش در آنها نیز می تواند فرحبخش باشد.

جشنواره ها ی موسیقی و رویدادهای ورزشی شهر سیه نا

شهر سیه نا در فصل تابستان پر از رویدادها و جشنواره های جذاب است که هرساله برگزار می شوند.

جشنواره پالیو که در واقع یک مسابقه اسب سواری است جز قدیمی ترین ومشهورترین رویدادهای سیه نا است که 2 بار در سال برگزار می شود و سبب گردهمایی افراد از سراسر ایتالیا و حتی اروپا در شهر سیه نا می شود.

برگزاری اپرا در قلعه منته ریگیونی یکی دیگر از رویدادهای تابستانه شهر سیه نا است که هر ساله برگزار می شود.

نمای پر ابهت و تاریخی قلعه منته ریگیونی در حین اجرای اپرا سبب اثر گذاری بیشتر موسیقی در ذهن مخاطبان می شود واین جذابیت بصری بر جذابیت موسیقیایی آن می افزاید.

جشنواره موسیقی تابستانی سیه نا که موسیقی دانان حرفه ای را از سراسر کشور ایتالیا برای اجرای کنسرت در نقاط مختلف شهر به این منطقه جذب می کند نیز از دیگر رویدادهای شهر سیه نا است.

باشگاههای ورزشی شهر سیه نا

شهر سیه نا دارای چندین مجموعه ورزشی و ورزشگاه است که در رشته های مختلفی علاقه مندان ورزش را گردهم می آورد.

باشگاه فوتبال “روبور سیه‌نا ” که تاسیس آن به سال 1904 بر میگردد در ورزشگاه خود به نام ورزشگاه آرتیمو فرانچی در مرکز این شهر قراردارد.

والیبال شهر سیه نا نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تیم والیبال آن به نام” اما ویاس سیه نا” در رقابت های سری A ایتالیا بازی می کند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (5 امتیاز)