دانشگاه فدریکو ایتالیا

در مقاله پیش رو در مورد موضوعات متنوع درباره شهر ناپل ایتالیا و همچنین دانشگاه فدریکو ایتالیا در این شهر به تفصیل صحبت شده است و رئوس مطالب این نوشتار عبارتند از :


 معرفی شهر ناپل ایتالیا
 معرفی دانشگاه فدریکو ایتالیا
 خدمات دانشگاه فدریکو ایتالیا
 فعالیت های بین المللی دانشگاه فدریکو ایتالیا
 شرح بورسیه استانی ایتالیا

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. راحتی پذیرش، عدم سخت گیری برای ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث شده است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا درخواست پذیرش دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای تحصیل به این کشور تاریخی و زیبا سفر کنند. افرادی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا، دانشگاه های آن، بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و … داشته باشند. موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاه های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است ، از آنجا که بسیاری از متقاضیان تحصیل در ایتالیا ، دوستداران رشته پزشکی هستند و دانشگاه فدریکو شهر ناپل این رشته را به زبان انگلیسی نیز ارائه می کند ، در این قسمت به معرفی دانشگاه فدریکو شهر ناپل واقع در جنوب ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می پردازیم :

معرفی شهر ناپل ایتالیا

شهر ناپل یکی از قدیمی ترین شهر های جهان است. در سده هفتم قبل از میلاد مسیح یونانی ها به نزدیکی این شهر مهاجرت کردند مردم این شهر را به زبان محلی” ناپوله “مینامند. بعد از میلان و رم سومین شهر مهم اقتصاددی در ایتالیا ناپل می باشد. بندر ناپل، جزء بندرگاه های معروف و قطب اقتصادی بسیار مهمی برای مردم این شهر محسوب می شود. بافت ناهمگون و ترکیبی ازساختمان های مدرن وآسمان خراش های چشم نواز در کنارکوچه وخیابان های قدیمی و ساختار سنتی مراکز خرید این شهر را به شهری خاص تبدیل کرده است.
ناپل شهری است در جنوب کشور ایتالیا در سواحل مدیترانه با منظره ای رو به آتش فشان وزوو است با آب وهوایی مدیترانه ای که در زمستان بارانی و متعادل است و در فصل تابستان گرم وآفتابی است. بطور میانگین دمای هوا درتابستان 23درجه است مساحت آن 117.27 کیلومتر برمربع است. اختلاف زمانی این شهر با کشورمان حدودا دو ساعت ونیم است. حمل ونقل به جهت ترافیک در ساعات شلوغ از طریق خطوط مترو و اتوبوس صورت می گردد.
یکی از شاخص های معروف شهر ناپل در کشور ایتالیا پیتزاست، “مارگاریتا” پیتزای معروف این شهر است که طعم محلی وخاص آن در این شهر متفاوت میباشد.هزینه های تحصیل و زندگی در شهر ناپل نسبتا از شهر های بزرگ دیگر ایتالیا کمتر است . در مقاله های معرفی شهر های ایتالیا به طور مفصل و جزیی به معرفی شهر ناپل خواهیم پرداخت . دانشجویان عزیز قادر خواهند بود با دریافت بورسیه استانی ایتالیا بسیاری از هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا را پرداخت کرده و مبلغی را نیز برای خود پس انداز نمایند .

معرفی دانشگاه فدریکو ایتالیا

دانشگاه فدریکو ایتالیا (ایتالیایی: Università Degli Studi di Napoli Federico II) یک دانشگاه واقع در ناپل ایتالیا است. این دانشگاه در سال 1224 تاسیس شد و از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. فدریکو دوم دانشگاه سوم در ایتالیا با شمار دانشجویان ثبت نام شده است، اما علیرغم اندازه بزرگ آن، هنوز یکی از بهترین دانشگاههای ایتالیا است؛ به ویژه برای تحقیقات، یکی از بهترین دانشگاه ها است. دانشگاه فدریکو ایتالیا در سال 2015 در میان 100 دانشگاه برتر دنیا با استناد به مقاله رتبه بندی شد. از سال 2016 این تنها دانشگاه دولتی ایتالیایی از دید موسسه تایمز است که در لیست بهترین دانشگاه برتر جهان ( 200 دانشگاه ) قرار می گیرد.

دانشگاه فدریکو در لیست دانشگاه هایی است که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ایتالیا پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شهر ناپل سفر می کنند. دانشکده پزشکی شامل یک بیمارستان دانشگاهی بزرگ به عنوان بخشی از سیستم بیمارستان بسیار بزرگتر است که شامل بیمارستان چند کاره “Cardarelli” است که بزرگترین بیمارستان جنوب ایتالیا و موسسه پژوهش سرطان و بیمارستان بیماری های عفونی است.

امروزه دانشگاه ها دوره های آموزشی را اساسا در تمام رشته های دانشگاهی ارائه می دهد که منجر به صد و پنجاه درجه فارغ التحصیلی می شود. امکانات تحقیقاتی برای همه این دوره ها پشتیبانی می کند. دانش آموزان فرصتی برای ادامه تحصیلات فکری و همچنین کسب مهارت های حرفه ای به دست می آورند.امروزه دانشجویان این دانشگاه 78000 نفر رسیده است و در حال حاضر کارمندان این دانشگاه 2532 نفر است.

اطاعات کلی دانشگاه فدریکو ایتالیا
رتبه در کشور :9
رتبه جهانی :365
تعداد دانشجو :حدود 78000 دانشجو
درصد دانشجویان خارجی :5 درصد
شهریه دانشگاه :1000 تا 2000 یورو در سال
وبسایت :www.unina.it

تاریخچه دانشگاه فدریکو ایتالیا

دانشگاه فدریکو ایتالیا توسط امپراتور روم مقدس فردریک دوم در تاریخ 5 ژوئن 1224 تاسیس شد. پادشاه فردریک اهداف خاصی برای تاسیس دانشگاه داشت . هدف پادشاه، ایجاد یک موسسه آموزش عالی بود که به سلطه دانشگاه های شمال ایتالیا، بویژه بولونیا و پادوا، که تحت نفوذ قوی پاپ بود پایان می داد.

اهداف تاسیس دانشگاه فدریکو ایتالیا

  • آموزش متخصصان اداری و حرفه ای برای وزارتخانه ها و دستگاه های حکومتی
  • آموزش وکلا و قضات که می توانستند به حاکمیت برای پیش نویس قوانین کمک کنند
  • تسهیل توسعه فرهنگی دانش آموزان و دانش پژوهان جوان به منظور جلوگیری از از سفر های غیر ضروری و گران به خارج از کشور

دلایل اصلی برای مطالعه در دانشگاه فدریکو ناپل

  • دانشگاه فدریکو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های جهان است
  • سطح بالای آموزش عالی و آموزش تحقیقاتی
  • تعلیم و تعلیم و تربیت در فصایی دوستانه و مدرن

خدمات دانشگاه فدریکو ایتالیا

خدمات کتابخانه دانشگاه فدریکو ایتالیا

سیستم کتابخانه در دانشگاه ناپل، فدریکو دوم شامل حدود 160 ساختمان است که در سرتاسر شهر و منطقه گسترش یافته است .بیش از یک میلیون و دویست هزار کتاب به علاوه هجده هزار نشریه در این کتابخانه ها برای دانشجویان در دسترس است . کتابخانه مرکزی با کتابخانه های دانشکده ها ارتباط دارد؛ یک نرم افزار دیجیتالی برای ارائه دسترسی آزاد به مطالب منتشر شده به کارکنان دانشگاهی و دانشجویان وجود دارد .

خدمات ICT دانشگاه فدریکو ناپل

مراکز آموزشی چندرسانه ای دانشگاه مکان های دسترسی به اینترنت هستند که می توانند در ساختمان های مختلف دانشگاه یافت شوند. همه دانش آموزانی که مراحل ثبت نام در دانشگاه را تکمیل کرده اند به آنها دسترسی خواهند داشت.

خدمات درمانی دانشگاه فدریکو ایتالیا

در ناپل ، مراقبت های بهداشتی از طریق خدمات بهداشت ملی (SSN) هم برای شهروندان خارجی که ساکن هستند هم برای شهروندان قابل دسترسی و استفاده است .

انجمن های دانشجویی دانشگاه فدریکو ایتالیا

دانشگاه فدریکو دارای سنت ترویج و حمایت از انجمن های دانشجویی است. بیش از پنجاه انجمن دانشجویی در حال حاضر فعال هستند، که دانشجویان را جمع می کنند که در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و تحصیلی برنامه های متنوعی دارند. این انجمن ها ابتکارات و فعالیت های متفاوتی را شامل می شوند، از جمله رویدادهای ورزشی، هنر، انجمن های اجتماعی و سیاسی.
علاوه بر این، دانشگاه ناپل فدریکو دوم شامل خوشه ای از 14 موزه بسیار تخصصی است که طیف وسیعی از زمینه ها را پوشش می دهد و دو باغ گیاه شناسی که دارای گونه های منحصر به فرد است .

فعالیت های بین المللی دانشگاه فدریکو ایتالیا

دانشگاه فدریکو ایتالیا در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک دانشگاه جهانی است و به این ترتیب، بالاترین اولویت را در پرورش روابط در ایتالیا و در سطح بین الملل قرار می دهد. دانش آموزان در تلاش برای تعالی، در خانه و خارج از کشور، بی وقفه تشویق می شوند. دانشگاه فدریکو ناپل تلاش خود را برای بالا بردن رتبه بندی بین المللی خود و جذاب شدن برای دانشجویان بین المللی می کند. شبکه آموزشی آن در راستای ایجاد برنامه های آموزشی حرفه ای در سطح عمیق و بلند در راستای حفظ تعالی در همه زمینه های آموزش و پژوهش است.

همچنین کارکنان و دانشجویان در برنامه های مختلف در اروپا، آمریکا و آسیا شرکت می کنند. “Gulunap” پروژه همکاری بین دانشگاهی است که توسط دانشگاه فدریکو ایتالیا و دانشکده پزشکی شهر گولو در شمال اوگاندا انجام شده است. این پروژه که در سال 2004 آغاز شد، با هدف آموزش پزشکان برای نیازهای خاص جوامع محلی، درمان های اولیه تماس، ارتقاء داروهای پیشگیرانه و یک رویکرد درمانی در آفریقا است .

فارغ التحصیلان و اساتید قابل توجه دانشگاه فدریکو ایتالیا

در میان فارغ التحصیلان دانشگاه فدریکو نام سه رییس جمهور ایتالیا به چشم میخورد، انریکو دی نیکولا، جیووانی لئون و جورجیو ناپولیتانو.

دیگر افراد مشهور دانشگاه فدریکو نیز به شرح زیر است

  • سامانتا کریستوفورتی، فضانورد سنت توماس آکویناس، فیلسوف و متکلم
  • لئوناردو بیانیچی، پزشک و سیاستمدار جوردانو برونو، فیلسوف ، ریاضیدان و اخترشناس مشهور
  • آنتونیو کاراردلی، پزشک و سیاستمدار ارنستو د مارتینو، مورخ علمی دین و اندیشمندان فلسفی
  • فابریزیو د میراندا، مهندس سازه مارتا فیلیزولا، بیوفیزیکیست
  • نیکولا فوشکو، ریاضیدان پیترو گیننونه، مورخ، فیلسوف و حقوقدان
  • آنتونیو لابرئولا، فیلسوف آنا ترامونتانو، زیست شناس محاسباتی
  • جوزپه مینگئونه، ریاضیدان لوئیجی پالمیری، فیزیکدان
  • لوکا پاریمیانو، فضانورد وینچنزو تیبریو، پزشک
  • فرانچسکو د مارتینو، قاضی برجسته، روشنفکر و سیاستمدار
  • آتلیو میشلوتزی ، نویسنده نویسنده کمیک، فارغ التحصیل در معماری
گروه های تحصیلی دانشگاه فدریکو ایتالیا
گروه علوم کشاورزیگروه معماری
گروه زیست شناسیگروه اقتصاد، مدیریت و موسسات
گروه داروسازیگروه فیزیک
گروه قانونگروه شیمی، مواد و صنایع تولید
گروه مهندسی عمران، ساختمان و محیط زیستگروه مهندسی برق و فناوری اطلاعات
گروه مهندسی صنایعگروه ریاضیات و برنامه
گروه پزشکی بالینی و جراحیگروه پزشکی مولکولی و بیوتکنولوژی پزشکی
گروه دامپزشکی و تولید حیواناتگروه علوم اعصاب، علوم تولید مثل و دندانپزشکی
گروه بهداشت عمومیگروه علوم پیشرفته علوم پزشکی
گروه زمین، علوم محیطی و منابعگروه علوم سیاسی وزارت اقتصاد و آمار
گروه علوم اجتماعی

با توجه به رتبه بندی رتبه دانشگاه جهانی QS در سال 2016، دانشگاه فدریکو ایتالیا در رتبه های زیر قرار دارد :

رتبه بندی دانشگاه فدریکو ایتالیا
برای مهندسی عمران51-100
برای مهندسی مکانیک150 -101
برای مطالعات قانون و حقوق، پزشکی و مهندسی شیمی151-200
برای مهندسی برق و الکترونیک، ریاضیات، اقتصاد201-250
برای علوم زیستی، علوم رایانه و شیمی251-300

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه در دانشگاه فدریکو ایتالیا
بیولوژی و اکولوژی محیط زیست دریاییمعماری
مهندسی زیستی صنعتیپزشکی
مهندسی ریاضیاتروابط بین الملل
اقتصاد و مالی

شرح بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا یکی از امکانات منحصر به فردی است که تنها در کشور ایتالیا وجود دارد و متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.
بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند .این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالاتisi ندارد.

مبلغ بورسیه 5200 یورو وجه نقد به علاوه 70% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است . شهریه دانشجویان در این بورسیه به طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی کنند . در برخی شهر ها در صورتی که به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم شده و مبلغ 2500 الی 3000 یورو به دانشجو پرداخت می گردد.

قدم اول جهت گرفتن بورسیه اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا می باشد. پس از از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه ( درامد سرپرست ، اعضای خانواده ، وضعیت سکونت و … ) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد.

دانشجو با ارائه این مدارک ، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می دهد

مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا

1. فیش حقوقی یا گواهی حقوقی سرپرست دانشجو
2. اجاره نامه که به نام سرپرست دانشجو باید باشد
3. ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
4. گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

نکته : در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد.

گروه اعزامی اپلای ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد ، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است.

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا ) با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از مشاوره رایگان ( آنلاین، تلفنی و حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای، بورسیه استانی ایتالیا، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)